Klachten melden

Lefier is een klantgerichte organisatie. We doen er alles aan om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Maar waar gewerkt wordt, wordt wel eens een fout gemaakt. Bent u niet tevreden over de dienstverlening van Lefier, dan bieden wij een luisterend oor en kunt u de klacht bij ons melden.

Klachten over Lefier

Wij doen er alles aan om goede producten en diensten te leveren. Toch kan het zijn dat u niet tevreden bent. Wanneer u een klacht heeft, kan dat over allerlei onderwerpen gaan. Bijvoorbeeld over een reparatie die slecht is uitgevoerd of op zich laat wachten. Of een medewerker die niet goed luistert of u niet correct behandelt. Iedere klacht verdient de aandacht van de juiste persoon. Heeft u een klacht? Meld het ons en wij helpen u graag. Samen kunnen we zoeken naar een geschikte oplossing.

Hoe kan ik mijn klacht melden?

Heeft u een klacht over onze dienstverlening? We willen het graag van u horen als u niet tevreden bent. Zo kunnen wij in de toekomst klachten voorkomen.

U kunt uw klacht op verschillende manieren melden:

1. Bellen of langskomen

Bel met ons algemene telefoonnummer of kom langs in onze woonwinkel. Onze medewerkers bepalen samen met u hoe het beste een oplossing gevonden kan worden. Zij kunnen u bijvoorbeeld doorverbinden, zodat uw vraag bij de juiste persoon terechtkomt. Vaak is dit de wijk- of bewonersconsulent van uw wijk. Is er in uw wooncomplex een huismeester? Of in uw buurt een buurtbeheerder? Dan kunt u klachten ook bij hen melden.

2. Klachtenformulier

 Meldt u uw klacht liever schriftelijk? U kunt op deze website dan een online klachtenformulier invullen. 

U kunt het klachtenformulier ook telefonisch aanvragen via 050-3693693 of er één ophalen in onze woonwinkel. Zodra het ingevulde formulier bij ons binnen is, zoeken wij uit wie u het beste verder kan helpen. Wij nemen dan contact met u op.

Specifieke klachten

Ik heb een klacht over de woonruimteverdeling

De woonruimteverdeling in de stad Groningen verloopt via Woningnet. Via dit systeem kunt u reageren op een woning. Heeft u een klacht over de werking van Woningnet? Dan kunt u terecht bij alle Groninger corporaties. Heeft u vragen over een aangeboden woning op Woningnet? Dan kunt u terecht bij de corporatie die deze woning heeft aangeboden.

Ik heb een klacht over de behandeling van mijn persoonsgegevens

Als u een klacht heeft over de manier waarop wij zijn omgegaan met uw persoonsgegevens, kunt u dit melden bij het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP). Bijvoorbeeld als wij uw gegevens onterecht aan derden hebben verstrekt, of uw gegevens niet voldoende beveiligd hebben. Wij adviseren u om altijd eerst contact met Lefier op te nemen voordat u het CBP benadert, zodat wij de kans krijgen om zelf voor een oplossing te zorgen.

Er is iets kapot in uw woning

Als u graag iets gerepareerd wilt hebben aan uw woning, dien dan een reparatieverzoek in. Lees meer bij reparatie melden .

Klacht niet opgelost?

Heeft u een klacht waar u niet uitkomt met Lefier? Hieronder vindt u links naar verschillende instanties die u verder kunnen helpen.

Wij stellen ons graag aan u voor

Wij zijn Lefier! Een wooncorporatie in Noord-Nederland. Met onze vestigingen in Emmen, Groningen, Hoogezand en Stadskanaal zetten we ons elke dag in voor goede woningen, buurten en wijken. Zodat de omgeving inspiratie geeft aan wie er woont.