Vertaal deze pagina

Wijzigen gegevens

Wilt u een wijziging in uw persoonsgegevens doorgeven?

Uw e-mailadres, telefoonnummer en eventuele postadres kunt u eenvoudig wijzigen in uw Mijn Lefier account voor huurders. Log hier in. (Nog geen account? Klik hier voor meer informatie.)

U kunt uw wijzigingen ook mailen naar info@lefier.nl.

Gaat het om wijzigingen voor uw inschrijving als woningzoekende? Kijkt u dan bij de vraag 'Hoe kan ik mijn gegevens aanpassen op MijnLefier of Woningnet?' bij 'Inschrijven'.

Wijzigen gegevens

Ik wil graag een postadres opgeven bij Lefier. Kan dat?

Ja. U kunt altijd aangeven dat u uw post op een ander adres wilt ontvangen. Dit kan een adres van een bekende of een instantie zijn.

U kunt uw postadres eenvoudig wijzigen in uw Mijn Lefier account. Log hier in. (Nog geen account? Klik hier voor meer informatie.)

U kunt uw postadres ook doorgeven per e-mail (info@lefier.nl), per post (Postbus 2102, 7801 CC Emmen) of u kunt bij één van onze kantoren langs komen. Dit soort wijzigingen kunt u niet telefonisch doorgeven.

Iemand anders kan ook uw adres opgeven als postadres. Dit heeft verder geen gevolgen. Anders is het als iemand zich ook inschrijft op uw adres bij de gemeente. Dit kan gevolgen hebben voor bijvoorbeeld uw zorg- of huurtoeslag. Meer informatie hierover vindt u op www.belastingdienst.nl.

Ik wil mijn (nieuwe) bankrekeningnummer aan Lefier doorgeven. Hoe doe ik dat?

Dit kunt u eenvoudig doen via uw Mijn Lefier account. U kunt hier inloggen. 

Heeft u (nog) geen account? Dan kunt u het formulier ‘wijziging rekeningnummer’ invullen. U kunt het formulier hier downloaden of ophalen in één van onze kantoren. 
We kunnen u het formulier ook toesturen. Neemt u hiervoor contact met ons op via telefoonnummer 088 2033000.

Mijn partner en ik gaan uit elkaar en mijn partner verhuist naar een ander adres. Hoe moet ik dit doorgeven?

Staat u beide op het huurcontract?
Dan moet degene die vertrekt de huur opzeggen. Dit kan via het formulier 'Huur opzeggen' op onze website. Degene die opzegt geeft daarbij aan dat er nog wel iemand op het adres blijft wonen. Vervolgens wordt het huurcontract gewijzigd. Een contractwijziging gaat altijd per de eerste van de eerstvolgende maand in.

Staat u zelf niet op het huurcontract?
Als u in de woning wilt blijven, maar niet op het contract staat, dan geldt het volgende. Heeft u een duurzame huishouding gehad van minimaal 2 jaar, dan beoordeelt de verhuurmakelaar of u in de woning kunt blijven wonen. U moet schriftelijk een verzoek indienen en de volgende documenten bijvoegen:
- uittreksel van de gemeentelijke basisadministratie 
- kopie legitimatie
Heeft u minder dan 2 jaar een duurzame huishouding gehad, dan kunt u niet in de woning blijven wonen.

Staat uw partner niet op het huurcontract?
Als uw partner niet op het huurcontract staat, dan hoeft u (en uw partner) verder geen actie te ondernemen. 

Verantwoordelijkheid
Als de vertrekkende huurder op het contract staat, blijft hij/zij verantwoordelijk voor eventuele gebreken en/of een huurachterstand. Daarnaast moet de vertrekkende huurder er zelf voor zorgen dat hij/zij bij de gemeente wordt uitgeschreven op het betreffende adres.

Mijn partner is overleden. Wat moet ik doen?

  • Staat u beiden op het huurcontract?
    Voor het aanpassen van het contract hebben wij een kopie van de akte van overlijden nodig met daarbij uw volledige adresgegevens. Daarna kunnen wij de tenaamstelling aanpassen. U mag deze stukken afgeven op één van onze kantoren, maar u mag deze ook toesturen ter attentie van de afdeling verhuur (Postbus 2102, 7801 CC Emmen). 

  • U staat niet beiden op het contract maar bent juridisch wel medehuurder (getrouwd of geregistreerd partnerschap)?
    Voor het aanpassen van het contract hebben wij een kopie van de akte van overlijden nodig en een verzoek tot naamswijziging (identiteitsbewijs, bewijs van trouwen of geregistreerd partnerschap). Daarnaast hebben we ook nog uw volledige adresgegevens nodig om de wijziging door te kunnen voeren. U mag deze stukken afgeven op één van onze kantoren, maar u mag deze ook toesturen ter attentie van de afdeling verhuur (Postbus 2102, 7801 CC Emmen). 

  • U staat niet op het contract, maar voert al jaren een gezamenlijk duurzaam huishouden zonder juridische status?
    Volgt u dan de stappen voor het aanvragen van medehuurder via de vraag: Hoe kan ik een aanvraag doen voor medehuurderschap?

Ik wil graag dat de post in het vervolg naar mijn bewindvoerder gaat, kan ik dit telefonisch doorgeven?

Nee, dit moet de bewindvoerder schriftelijk aanvragen.