Betaalwijze

De makkelijkste manier om uw huur te betalen is per automatische incasso. U geeft ons dan opdracht om elke maand de huur van uw rekening af te schrijven. U kiest vervolgens of u elke 25e van de voorafgaande maand (voorbeeld: je betaalt de huur van juni op 25 mei) of elke 1e van de lopende maand wilt betalen (voorbeeld: je betaalt de huur van juni op 1 juni)

U kunt uw huur ook op de volgende manier betalen:

  • Via iDEAL in uw Mijn Lefier omgeving. Nog geen account? Klik hier om uw account te activeren. Het enige dat u nodig hebt is een e-mailadres en de laatste 5 cijfers van uw bankrekeningnummer dat u gebruikt om uw huur te betalen.
  • Per AcceptEmail (digitale acceptgiro).
  • Zelf overmaken (via uw bank).

    Wilt u de huur zelf overmaken? Dan kunt u dit overmaken op rekeningnummer NL68 INGB 0317 0755 00, ten name van Lefier. Bij de omschrijving zet u uw adres, de periode en uw klantnummer. Contant betalen is helaas niet mogelijk. In verband met uw en onze veiligheid accepteren wij geen contant geld in onze kantoren.

Als u niet via automatische incasso betaalt, moet u er op letten dat de huur vóór de 1e van de lopende maand betaald is.

Veel gevraagd over Betaalwijze

Hoe kan ik mijn huur automatisch laten afschrijven?

Algemeen

U regelt een automatische incasso door het formulier Betaalwijze kiezen op onze website of in uw klantportaal in te vullen.

De huur wordt of elke 25e van de voorafgaande maand (voorbeeld: je betaalt de huur van juni op 25 mei) of elke 1ste van de lopende maand afgeschreven. (voorbeeld: je betaalt de huur van juni op 1 juni). Valt de incassodatum in het weekend? Dan schrijven wij de huur de eerstvolgende werkdag van uw rekening af. U moet er wel voor zorgen dat er voldoende saldo op uw rekening staat, anders kunnen wij de huur niet afschrijven.

Betaalt u met een automatische incasso en heeft u een nieuw bankrekeningnummer? Dat kunt u aan ons doorgeven via uw account voor de Mijn Lefier-omgeving (u kunt hier inloggen) door het formulier rekening nummer wijzigen in te vullen.

Nog geen account? Klik hier om uw account te activeren. Het enige dat u nodig hebt is een e-mailadres en de laatste 5 cijfers van uw bankrekeningnummer dat u gebruikt om uw huur te betalen. Neemt u contact op met Lefier als uw bankrekeningnummer niet bekend is.

Hoe kan ik mijn betaalwijze aanpassen bij WoningNet Groningen?

Algemeen

U kunt de huidige incasso bij uw eigen bank blokkeren. Als de blokkade is verwerkt (en het incasseren niet gelukt) krijgt u rond het betalen van de verlengingskosten van woningnet een mail met betaalverzoek via IDEAL. Na betaling van die verlenging kan er een nieuwe machtiging afgegeven worden.

Hoe kan ik mijn automatische incasso stopzetten?

Algemeen

Dat kan via het formulier Betaalwijze kiezen. In dit formulier kunt u een andere betaalwijze kiezen en wordt de automatische incasso stopgezet.

Als u de huur opzegt, beëindigt Lefier de automatische incasso.

Kan ik de incassodatum wijzigen?

Algemeen

We hebben twee mogelijkheden vooor incassodatum. De huur wordt op elke 25e van de voorafgaande maand afgeschreven (voorbeeld: u betaalt de huur van juni op 25 mei) of elke 1ste van de lopende maand afgeschreven (voorbeeld: u betaalt de huur van juni op 1 juni). U kunt uw automatische incasso doorgeven via het formulier Betaalwijze kiezen.

Als u geen gebruik maakt van een automatische incasso, moet u de huur zelf vóór de 1e van de maand overmaken. 

Wanneer ontvang ik de digitale factuur voor het betalen van de huur?

Algemeen

U ontvangt de digitale factuur voor de 25e van de maand, voorafgaand aan de maand waarop de huur betrekking heeft (u betaalt dus steeds een maand vooruit).

Ik heb gekozen voor betalen via AcceptEmail, maar krijg nu een digitale factuur. Hoe kan dat?

Algemeen

U heeft in het verleden gekozen om de huur via AcceptEmail te betalen. Wij gebruiken deze manier van betalen niet meer vanaf januari 2024. Dit aangepast naar een digitale factuur.

Wilt u geen digitale factuur? Klik dan hier om een andere betaalwijze te kiezen.