Mijn Lefier voor huurders

Regel het zelf in uw Mijn Lefier - account!
Wilt u een account voor Mijn Lefier? Maak dan hier eenvoudig uw eigen account. Het enige dat u nodig hebt is een e-mailadres en de laatste 5 cijfers van uw bankrekeningnummer dat u gebruikt om de huur te betalen. 

Wat kunt u doen in Mijn Lefier?
In deze omgeving regelt u allerlei zaken eenvoudig en snel. Op een moment dat het u goed uitkomt, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Mijn Lefier (startpagina)
U kunt zelf een reparatie melden en meteen een afspraak maken.
U kunt uw bankrekeningnummer wijzigen.
U kunt uw huur opzeggen.
U kunt een aanvraag doen voor een betalingsregeling.
U kunt een aanvraag doen voor een verhuurdersverklaring.  

Nota overzicht
U krijgt een overzicht van uw nota’s en kunt openstaande nota’s meteen via iDEAL betalen.

Contracten
U kunt uw woninggegevens bekijken, zoals de opbouw van de huurprijs en de woningwaardering.

Persoonlijke gegevens
U kunt uw persoonlijke gegevens bekijken en eventueel uw postadres, telefoonnummer en e-mailadres wijzigen.

Contacthistorie
Hier kunt u zien wanneer u contact met ons heeft gehad, welke aanvragen u heeft gedaan en in de toekomst kunt u hier ook de aan u verzonden brieven van Lefier vinden. 

Zelf doen
We voegen regelmatig nieuwe functies toe, waarmee u nog meer zaken zelf kunt regelen in uw klantportaal. 

Veel gevraagd over Mijn Lefier voor huurders

Wat kan ik doen in mijn klantportaal (Mijn Lefier)?

Algemeen

In uw klantportaal Mijn Lefier kunt u de gegevens zien die wij van u, uw contract(en) en uw woning beschikbaar hebben. Het gaat om de volgende zaken:

  • Nota-overzicht - hier vindt u een overzicht van uw betaalde en onbetaalde nota's.
  • Contract(en) - hier vindt u welke contracten u heeft en heeft gehad met de bijbehorende Woningwaarding (WWS).
  • Persoonlijke gegevens - hier vindt u de gegevens die wij van u en de eventuele medehuurder hebben.
  • Contacthistorie - hier vindt u de contactmomenten terug die u heeft gehad met Lefier.

Daarnaast kunt u veel zaken digitaal regelen in uw klantportaal:

Betalen

  • Uw betaalwijze kiezen.
  • Een betalingsregeling aanvragen.
  • Een overzicht van uw lopende betalingsregeling aanvragen.
  • Uw rekeningnummer wijzigen.
  • Openstaande nota's betalen via iDeal.

Verhuizen

  • Uw huur opzeggen.
  • Een verhuurdersverklaring aanvragen.
  • Woningruil aanvragen.

Contract

  • Onjuiste of onbekende gegevens doorgeven (persoonlijke gegevens of gegevens van de woning).
  • Huurspecificatie opvragen.
  • Medehuurderschap aanvragen.
  • Inwoning melden.
  • Eenmalige huurverlaging aanvragen (tijdelijk beschikbaar).

Woning

  • Een reparatie melden.
  • Aardbevingsschade melden.
  • Naamplaatje bestellen.
  • ZAV-aanvraag indienen (Zelf klussen)

Over Lefier

  • Een compliment geven.
  • Een klacht over onze dienstverlening melden.

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen voor het Mijn Lefier account?

Algemeen

U kunt uw e-mailadres wijzigen als u bent ingelogd in uw account. U gaat dan naar de knop 'Voorkeuren' en klikt daar op 'Gebruikersnaam wijzigen'. Daar kunt u dan uw nieuwe e-mailadres invullen. Dit is dan ook meteen uw nieuwe gebruikersnaam.

Is uw e-mailadres niet meer in gebruik en lukt het u niet om in te loggen? Dan kunt u contact met ons opnemen via 088 – 20 33 000 om uw e-mailadres te laten wijzigen. Nadat uw e-mailadres gewijzigd is, kunt u hier de volgende dag gebruik van maken.

Bij 'Contracten' in Mijn Lefier staan geen gegevens over de woningwaardering. Hoe kan dat?

Algemeen

Als u een onzelfstandige kamer van ons huurt, staan er geen gegevens over de woningwaardering in uw account. In deze gevallen wordt de woningwaardering namelijk anders uitgerekend, waardoor de gegevens hier niet getoond worden.

Huurt u geen onzelfstandige kamer, maar staan er toch geen gegevens over de woningwaarding in uw account? Neem dan contact met ons op via 088 – 20 33 000.

Ik heb een openstaand saldo, maar al mijn rekeningen staan op 'Betaald', hoe kan dat?

Algemeen

Als u via automatische incasso betaalt, staat de factuur automatisch op ‘Betaald’. Het bedrag komt pas op ‘Nu betalen' te staan als het niet is gelukt om het bedrag automatisch te incasseren.

Klopt het volgens u niet? Neem dan contact met ons op via 088 – 20 33 000.

Ik zie in de Mijn Lefier omgeving onjuiste gegevens over mijn woning staan. Hoe kan ik dat doorgeven?

Algemeen

Staan er volgens u onjuiste gegevens over uw woning in de Mijn Lefier omgeving? (Denk hierbij aan aantal slaapkamers, cv-ketel of energiewaardering.)

Dit kunt u eenvoudig doorgeven in uw Mijn Lefier account via de 'tegel' Onjuiste of onbekende gegevens doorgeven. Log hier in. (Nog geen account? Klik hier om uw account te activeren.)

Ik heb moeite om mij te redden met de computer. Is het mogelijk om hulp te krijgen?

Algemeen

Ja, het is mogelijk om hulp te krijgen. Dit kan via de Digihulplijn. Kijk op www.dedigihulplijn.nl of bel 0800-1508.