Ongedierte

Heeft u last van ongedierte in of om uw huis? U bent zelf verantwoordelijk voor het bestrijden van kleine plagen. Denk bijvoorbeeld aan vlooien, slakken of mollen. Is er sprake van ernstige overlast, zoals van ratten, kakkerlakken, wespen of bedwantsen? Dan kunt u contact met ons opnemen. Wij melden dit aan een gespecialiseerd bedrijf. Zij nemen vervolgens de bestrijding op zich.
(Voor wespennesten geldt dat ze alleen worden weggehaald op onze kosten als ze in of aan de woning zitten. Bijvoorbeeld niet als ze in een vogelhuisje zitten.)

Heeft u last van muizen? Als het gaat om één of enkele muizen, dan raden we u aan om een muizenval te gebruiken. Gaat het om een ernstige plaag, dan kunt u ook contact met ons opnemen.

Veel overlast kunt u zelf voorkomen. Lees daarom eerst de vraag over "ongedierte voorkomen". Hier staan tips om de overlast te verhelpen en tegen te gaan.

Veel gevraagd over Ongedierte

Ik heb waarschijnlijk een steenmarter in mijn huis, wat moet ik doen?

Algemeen

De steenmarter is een beschermde diersoort, wij kunnen u daarom niet helpen om een steenmarter te verwijderen.

Wij kunnen u wel helpen om een steenmarter uit uw woning te weren. Heeft u het vermoeden dat u een steenmarter in uw woning heeft? U kunt via 'Reparatie melden' een inspectieverzoek indienen.

Tip: op internet kunt u tips vinden om steenmarters te voorkomen.

Ik heb een bijennest, kan Lefier dit verwijderen?

Algemeen

Bijen zijn een beschermde diersoort, wij verwijderen dan ook geen bijennesten. U kunt een imker bellen en vragen of hij/zij het bijennest voor u kan verwijderen. De kosten hiervoor betaalt u zelf.

Er zit een vogel (of ander dier) in de afvoerbuis van mijn woning. Wat kan ik doen?

Algemeen

U kunt in dit geval het beste de dierenambulance bellen. Zij kunnen u helpen om het dier te verwijderen.

Als het dier verwijderd is en er blijkt iets beschadigd te zijn, dan kunt u een reparatieverzoek met ons plannen.

U kunt uw reparatie eenvoudig zelf melden via onze website. U kunt dan ook direct een afspraak plannen.

Wilt u uw reparatie liever telefonisch melden? Wij zijn elke werkdag van 8.00 tot 16.30 uur bereikbaar voor het aannemen van uw reparatieverzoek via 088 – 20 33 000.