Gevonden resultaten voor "zonnepanelen"

Veelgestelde vragen

Antwoorden op jouw vragen

Ik heb zonnepanelen, maakt Lefier deze schoon?

Algemeen

Uw zonnepanelen zijn zelfreinigend doordat er een speciale coating is aangebracht op het glas. Enige vervuiling (zand/stof/algen aangroei en vervuiling door uitwerpselen) geeft geen ernstige verstoring in de maximale opbrengst. Gedurende het jaar zullen de panelen door hevige regenbuien grotendeels gereinigd worden. 

Meer over dit onderwerp

Ik heb een brief van mijn Enexis ontvangen over het aanmelden van mijn zonnepanelen, wat moet ik hiermee doen?

Algemeen

Ecorus meldt uw zonnestroominstallatie aan bij www.energieleveren.nl. Zij informeren uw energieleverancier en Enexis. In verband met administratieve verwerking duurt dit één tot twee maanden. U hoeft zich echter geen zorgen te maken; de zonnepanelen wekken wel al stroom op vanaf het moment van installatie.

Als u na het plaatsen van de zonnepanelen door Ecorus toch een brief (of herinnering) van Enexis ontvangt waarin u gevraagd wordt de gegevens van uw zonnepanelen aan te leveren hoeft u hier niets mee te doen.

Zoals hierboven omschreven gaat de verwerking automatisch en heeft deze informatie elkaar gekruist.

Meer informatie
Voor meer informatie kunt u kijken op www.zonniglefier.nl

Meer over dit onderwerp

Ik wil graag dubbel glas of een andere energiebesparende voorziening in mijn woning. Wat kan Lefier voor mij doen?

Algemeen

Lefier is druk bezig om een groot aantal woningen duurzamer te maken door ze beter te isoleren en zonnepanelen aan te brengen. Wordt uw woning of kamer binnenkort nog niet verduurzaamd, dan kunt u een aanvraag indienen door contact met ons op te nemen. Bijvoorbeeld voor het aanbrengen van dubbel glas of plaatsen van zonnepanelen. Wij nemen dan contact met u op om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Het kan echter zijn dat hier enige tijd over heen gaat.

Voor dubbel glas kunt u via uw Mijn Lefier-account een aanvraag indienen.

Nog een paar aandachtspunten:

  • Woont u in een studentenhuis in een onzelfstandige kamer waarbij u de keuken, douche en/of toilet deelt, dan nemen we alleen aanvragen van het gehele huis in behandeling.
  • Woningen waar kunststofkozijnen zitten wordt het enkelglas niet van vervangen.

Voor meer informatie over het aanvragen zonnepanelen klik hier. 

Meer over dit onderwerp

Ik heb een vraag over de Energie Prestatie Vergoeding (EPV).

Algemeen

De energieprestatievergoeding (EPV) is een bedrag dat u per maand als huurder aan Lefier betaalt voor uw duurzame woning. De EPV staat voor een gegarandeerde energieprestatie van de woonruimte door Lefier. Het gaat om energiebesparende én energieleverende voorzieningen aan die woonruimte. Deze woning is zeer energiezuinig, is goed geïsoleerd en wekt zelf energie op door middel van zonnepanelen.

U ontvangt nog steeds een rekening van uw energieleverancier. U betaalt namelijk altijd een bepaald bedrag voor de aansluiting op het elektriciteitsnet (vastrecht). Gebruikt u meer energie dan de huurwoning opwekt? In dat geval betaalt u bij voor het extra gebruik. Gebruikt u minder energie? Dan krijgt u geld terug van uw energiebedrijf.

Klik hier voor alle veelgestelde vragen over de energieprestatievergoeding.
Voor veelgestelde vragen over (het gebruik van) de NOM-woning zelf, klikt u hier.

Meer over dit onderwerp

Wat is een slimme meter?

Algemeen

Een slimme meter is een digitale energiemeter die uw energieverbruik op afstand kan uitlezen. Uw meterstanden kunnen automatisch worden doorgestuurd naar uw energieleverancier en netbeheerder. Daarnaast is de slimme meter geschikt voor het registreren van dubbeltarief.

Wanneer wordt een slimme meter geplaatst?
Wanneer een (afgekeurde) meter moet worden vervangen, plaatst Enexis Netbeheer standaard een slimme meter. Zonder slimme meter kunt u geen energie tegen dubbeltarief afnemen. Ook is het zonder slimme meter niet mogelijk om energie van zonnepanelen terug te leveren. Vanaf 2023 is een slimme meter verplicht als men zonnepanelen heeft.

Wilt u niet dat uw meterstanden worden uitgelezen door uw energieleverancier? Dan kunt u het uitlezen van de meetdata uit laten zetten. Het weer aanzetten van de doorgifte is gratis.

Slimme meter verplicht?
Een slimme meter is niet verplicht. Wilt u liever een digitale niet-slimme meter? Vertel dit dan aan de monteur wanneer die uw oude meter komt vervangen. Dan plaatst de monteur een digitale niet-slimme meter. Als u in een woning komt waar al een slimme meter is geplaatst, kunt u vragen om een digitale meter als alternatief. Dit kunt u doen bij de netbeheerder (Enexis). De netbeheerder brengt in dat geval kosten in rekening. Deze kosten zijn voor uzelf.

Nieuwe huurder? 
Als u als nieuwe huurder in de woning geen slimme meter aantreft, maar u wilt dat wel graag, dan kunt u contact opnemen met de Enexis. 

Privacy
Enexis Netbeheer respecteert uw privacy en houdt zich aan de regels voor het gebruik van gegevens. Samen met andere netbeheerders is de gedragscode Slim Netbeheer opgesteld.

Voor meer informatie over de slimme meter verwijzen wij u naar de website van Enexis.

Meer over dit onderwerp
Toon alle 10 resultaten

Informatie

Reparaties