Algemeen
U kunt een betalingsregeling aanvragen via uw Mijn Lefier-account. Ga hiervoor naar de tegel aanvraag betalingsregeling. Wij kijken daarna wat mogelijk is.
Klik hier om in te loggen in uw account.
Nog geen account? Klik hier om uw account te activeren met uw e-mailadres en de laatste 5 cijfers van uw bankrekeningnummer dat u gebruikt om uw huur te betalen.
Lukt het u niet om via uw account een aanvraag te doen? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 088 – 20 33 000.
Als u in aanmerking komt voor een betalingsregeling, kunt u uw huurachterstand in termijnen betalen. Dit kost niets extra, maar er zijn wel voorwaarden. Bijvoorbeeld:
- Geen regeling in het eerste jaar van uw contract.
- Geen regeling binnen een jaar na een vorige regeling.
Kunt u niet aan de voorwaarden voldoen? Neem dan contact op met een instantie die u kan helpen. Wij kunnen u helpen bij het kiezen van een instantie.
Mocht u in aanmerking komen voor een betalingsregeling, dan kunt u bijvoorbeeld de huurachterstand in gedeeltes (termijnen) betalen. Hieraan zijn geen extra kosten verbonden. Wel gelden bepaalde voorwaarden. Wij treffen bijvoorbeeld geen regeling in het eerste contractjaar en/of binnen één jaar na het beëindigen van een regeling.
Is een betalingsregeling met u niet mogelijk, omdat u bijvoorbeeld niet aan de voorwaarden kunt voldoen. Via deze link vindt u welke instanties u daarbij kunnen ondersteunen. Wij kunnen u helpen bij het kiezen van een instantie.
Als we een betalingsregeling afspreken, moet u zich eraan houden. Houdt u zich niet aan de afspraken, dan stopt de regeling en moet u de achterstand in één keer betalen.
Kunt u de huurachterstand toch ineens betalen? Dan is dat geen probleem. Vermeld bij uw betaling duidelijk om welke maand het gaat, uw klantnummer en adres.