Vertaal deze pagina

Reparatie melden

Is er iets kapot in uw woning? Hier leest u hoe u dit kunt melden bij Lefier.

Hoe kan ik een reparatie melden?

  • Online: u kunt uw reparatie eenvoudig zelf melden via onze website. U kunt dan ook direct een afspraak plannen.
  • Telefonisch via telefoonnummer 088 2033000 (elke werkdag van 8.00 tot 17.00 uur).

Sommige storingen kunt u rechtstreeks melden

Een CV-storing, glasschade of rioolverstopping kunt u rechtstreeks melden bij door ons ingehuurde bedrijven:

  • Storing CV / warm water: Energiewacht, tel. 0800 - 03 88
  • Glasschade: Glastotaal Beheer, tel. 0800 - 452 72 34
  • Rioolverstopping: RRS, tel. 0800 - 099 13 13 

Overige nummers die u rechtstreeks kunt bellen

  • Bij een netwerkstoring in uw straat of buurt m.b.t. gaslekkage of stroomstoring: nationaal storingsnummer, tel. 0800 – 9009
  • Waterleiding: Waterbedrijf Groningen, tel. 0800 - 020 20 13 (voor Stadskanaal, Hoogezand-Sappemeer, Groningen); Waterbedrijf Drenthe, tel. 0592 - 854 545 (voor Borger-Odoorn en Emmen) 

Spoedreparaties buiten kantooruren

Heeft u een dringend reparatieverzoek dat niet kan wachten tot de volgende werkdag? Dan kunt u bellen met 088 - 20 33 000.
Spoedeisend is:

  • Ernstige lekkage waarbij wateroverlast wordt veroorzaakt
  • Gaslekkage
  • Uitvallen van centrale verwarming
  • Gebroken ruit(en) in de woning waardoor een gevaarlijke situatie ontstaat
  • Inbraak en calamiteiten

Wie is verantwoordelijk voor welke onderhoudsklussen?

Wie is verantwoordelijk voor welke onderhoudsklussen? U of Lefier? De ‘Onderhoudswijzer’ geeft hier een handig overzicht van. Voor sommige storingen (bijvoorbeeld aan de cv of riolering) kunt u rechtstreeks met het betreffende bedrijf bellen, ook dit leest u in de Onderhoudswijzer.

Ik wil mijn reparatieverzoek wijzigen/afzeggen. Wat moet ik doen?

Neemt u hiervoor contact met ons op via telefoonnummer 088 2033000.

Ik heb een storing aan mijn traplift, waar kan ik dat melden?

Noteer het merk van de traplift en neem telefonisch contact met ons op via 088 2033000. Wij kunnen dan voor u nagaan wie de storing kan verhelpen.

Ik wil Lefier inschakelen voor werkzaamheden waarvoor ik zelf verantwoordelijk ben. Is dit mogelijk?

Ja, voor een aantal werkzaamheden kunt u tegen betaling Lefier inschakelen. In het "Overzicht kosten voor werkzaamheden uitgevoerd door Lefier" ziet u om welke werkzaamheden het gaat en welke kosten hierbij komen kijken.

Wie kan ik bellen voor een storing aan de algemene lift?

Heeft de lift in de algemene ruimte een storing? Dan kunt u rechtstreeks met de leverancier van de lift bellen. Wie dit is, staat in de lift zelf. U kunt de leveranciers van de liften bereiken op de volgende telefoonnummers:

  • OTIS: 0800 022 47 52
  • KONE BV: 0900 22 55 566
  • Mohringer: 023 534 43 55
  • AML: 0900 22 55 265

Hoe kan ik een reparatieverzoek voor een bedrijfspand (BOG) melden?

U kunt uw reparatieverzoek telefonisch 088 2033000 of via de mail (bog@lefier.nl) aan ons doorgeven.