Hoe kan ik mij inschrijven als woningzoekende bij Lefier?
Algemeen
Wij bieden sociale huurwoningen aan in verschillende gemeenten, maak hieronder uw keuze.
Een sociale huurwoning is een woning met een huurprijs lager dan € 879,66. Wilt u een sociale huurwoning huren? Dan mag uw inkomen niet hoger zijn dan € 47.699,- (alleenstaand) of meer dan € 52.671,- (meerpersoonshuishouden) per jaar. Om een woning te huren, moet u zich eerst inschrijven als woningzoekende.
Zoekt u een woning in Emmen, Borger-Odoorn, Midden-Groningen of Stadskanaal? U kunt zich hiervoor inschrijven via Thuiskompas. De inschrijving bij Thuiskompas is gratis. Als u een huis accepteert, betaalt u 1x € 25,00 acceptatiekosten.
Zoekt u een huurwoning in de stad Groningen? U kunt zich hiervoor inschrijven via WoningNet. De inschrijving kost €20,-.
LET OP: je kunt alleen via Thuiskompas of WoningNet op ons woningaanbod reageren. Er zijn andere sites die zeggen dat je je daar kunt inschrijven om op ons aanbod te reageren, maar dat is NIET zo. Deze sites zijn alleen maar uit op geld.
Wij bieden sociale huurwoningen aan in verschillende gemeenten, maak hieronder uw keuze.
U kunt inloggen op de website van Thuiskompas of Woningnet en een aantal gegevens aanpassen, zoals uw e-mailadres. Sommige gegevens kunt u niet aanpassen, zoals uw naam. Wilt u die gegevens toch wijzigen, neemt u dan voor Thuiskompas contact op via 085-2020007. Voor WoningNet neemt u contact met ons op via telefoonnummer 088 – 20 33 000.
LET OP: er zijn sites die zeggen dat je je daar kunt inschrijven om op ons aanbod te reageren, maar dat is NIET zo. Deze sites zijn alleen maar uit op geld. Je kunt alleen via Thuiskompas of WoningNet op ons woningaanbod reageren.
Dit kan niet in één inschrijving. Lefier heeft drie aparte inschrijfsystemen: één voor woningen in Groningen (Woningnet), één voor kamers (ROOM) en één voor woningen in de regio Emmen, Stadskanaal, Borger-Odoorn en Midden-Groningen (Thuiskompas). Je kunt wel bij meerdere systemen inschrijven staan. Als je een woning accepteert, vervalt de inschrijving in het systeem waaruit de woning is aangeboden. Na acceptatie van een kamer wordt je niet uitgeschreven. Eventuele andere inschrijvingen blijven geldig.
Ja, dat kan. Hoe het in zijn werk gaat, hangt af van waar u een woning zoekt.
Thuiskompas
Ja, dat kan. Bij het splitsen houdt u allebei de persoonlijk opgebouwde inschrijftijd. U regelt dit zelf via Mijn overzicht in uw account bij Thuiskompas. Hier kiest u voor 'Persoonlijke gegevens' en daarna voor de knop 'Aanvrager 2 afsplitsen'.
WoningNet
Bent u woningzoekende in Groningen?
Neemt u dan contact met ons op, telefoonnummer 088 – 20 33 000.
Wat u bij de hand moet hebben is een e-mailadres voor de medeaanvrager. Als de inschrijving gesplitst wordt, zal de medeaanvrager gesplitst worden van de inschrijving en een e-mail ontvangen met informatie om een eigen inschrijving te maken. De persoonlijk opgebouwde inschrijfduur wordt dan automatisch meegenomen naar de nieuwe inschrijving. Het reageren op de e-mail moet binnen 24-uur, gebeurt dit niet dan wordt de splitsing ongedaan gemaakt.
Ja, u kunt zich altijd inschrijven. Uw financiële situatie kan immers veranderen in de toekomst. Ligt uw inkomen nog boven de inkomensgrens, dan kunt u kunt niet reageren op een woning.
Misschien zijn onze vrije sector huurwoningen dan iets voor u. Dit zijn woningen voor woningzoekenden met een hoger inkomen. Wilt u meer weten? Klik hier voor ons aanbod vrije sector huurwoningen.
Thuiskompas
Is uw inschrijving via Thuiskompas vervallen, neemt u dan contact op met Thuiskompas.
ROOM
Wanneer je 8 jaar ingeschreven staat, heb je de mogelijkheid om je inschrijving steeds met een jaar te verlengen. Je ontvangt hiervoor tijdig een e-mail van ROOM. Je krijgt dan 30 dagen tijd om de verlenging te regelen. De verlenging is kosteloos. Doe je dat niet, dan wordt je automatisch uitgeschreven.
WoningNet
Je hebt nog tot 1 jaar de tijd om de inschrijving te herstellen. Dit kun je zelf regelen binnen je account.
- Log in met je inloggegevens.
- Als je ingelogd bent, krijg je een bericht met de vraag of je je inschrijving wilt herstellen.
- Je ziet ook de kosten die je moet betalen om je inschrijving te herstellen
- Kies voor Ja, dat wil ik!
- Je kunt direct de kosten betalen via iDEAL.
- Daarna is je inschrijving met je oude wachttijd hersteld.
Is het jaar verlopen? Inschrijvingen via WoningNet Groningen kunnen tot twee jaar hersteld worden. Hiervoor neemt u contact op met Lefier 088 – 20 33 000. Is uw inschrijving langer dan 2 jaar vervallen, dan is herstel niet mogelijk.
Maak hieronder uw keuze.
WoningNet en Thuiskompas zijn twee verschillende systemen die los van elkaar werken. Het is helaas niet mogelijk om de punten mee te nemen of over te zetten. U kunt zich wel bij beide systemen inschrijven. Het is ook niet mogelijk om binnen WoningNet ttussen verschillende gebieden punten uit te wisselen.
Dit geldt ook voor een inschrijving als kamerzoekende en als woningzoekende.
Neem hiervoor contact op met Thuiskompas via 085-2020007.