24-5-2020

Maatregelen coronavirus

Het nieuws over het coronavirus en de besmettingen in Nederland kan u niet zijn ontgaan. Om te voorkomen dat het coranavirus zich verder verspreidt, volgen wij de richtlijnen van het RIVM. Daarom is Lefier beperkt bereikbaar. Voor uw gezondheid en die van onze medewerkers, kunt u de komende periode alleen telefonisch, via mail, social media en onze website contact met ons opnemen.

Met onderstaande maatregelen nemen wij onze verantwoordelijkheid om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te beperken. Wij rekenen op uw begrip.

Wij zijn te bereiken via:

Onze kantoren zijn gesloten voor bezoekers 

  • Voor zowel uw gezondheid als de gezondheid van onze medewerkers hebben wij onze kantoren gesloten. Wij staan telefonisch en per mail voor u klaar!

  • U kunt onze kantoren uitsluitend bezoeken op afspraak. Onze medewerkers geven geen hand en houden afstand. 

  • Heeft u griepverschijnselen? Blijf dan alstublieft thuis. Op onze website vindt u veel antwoorden op uw vragen en kunt u veel zaken zelf regelen. Lukt dit niet, neem dan contact met ons op via 088 – 20 33 000 of via onze digitale kanalen    

Geplande afspraken

  • Afspraken verplaatsen we of doen we telefonisch. Wij nemen hierover telefonisch contact met u op.
  • We bellen u voor een al geplande afspraak eerst op om na te gaan of u griepverschijnselen heeft.  
  • Gaat u verhuizen? Alle geplande sleuteloverdrachten gaan door, maar op een andere manier dan gebruikelijk. Ook hierover nemen we contact met u op.

Reparatieverzoeken

  • Vanaf dinsdag 2 juni voeren we alle reparaties weer uit. 
  • Dringende reparaties, die niet kunnen wachten vanwege uw gezondheid of uw veiligheid, blijven we uitvoeren. Wel vragen we u om op veilige afstand, minimaal anderhalve meter, van onze medewerker te blijven.
  • Heeft u een afspraak ingepland staan, maar heeft u griepverschijnselen? Neem dan telefonisch contact met ons op om de afspraak te annuleren. Echt urgente reparaties worden wel uitgevoerd, ook bij huurders met griepverschijnselen.

Tijdelijk minder beschikbare huurwoningen 

U ziet op dit moment minder woningaanbod op WoningNet en de website dan u gewend bent. Dat komt omdat wij nu wachten met het aanbieden van woningen totdat de vertrekkende huurder de woning heeft verlaten. Zo zorgen we ervoor dat bezichtigingen in een lege woning plaatsvinden, voor uw gezondheid en die van onze medewerkers.  Ook ontvangen alle corporaties minder huur-opzeggingen op dit moment. We gaan dus wel door met het aanbieden van woningen, maar op een aangepaste manier.

Heeft u betalingsproblemen door het Coronavirus?

De gevolgen van het Coronavirus raken iedereen. U kunt daardoor plotseling uw inkomen verliezen, waardoor u de huur niet meer kunt betalen. Bij huurders die betalingsproblemen ondervinden als gevolg van de crisis hebben we oog voor de ontstane situatie. We gaan graag in overleg met u en zoeken samen naar een passende oplossing. Ook zijn er regelingen waarvan u mogelijk gebruik kunt maken.

Heeft u betalingsproblemen als gevolg van de Coronacrisis? Neem dan contact met ons op. U kunt ons op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur bellen op 088 20 33 000 of stuur een e-mail naar: incasso@lefier.nl. Wij zoeken dan samen met u naar een oplossing.

Regelingen

U kunt via onze website, via Mijn Lefier, een betalingsregeling treffen. U vindt meer informatie hierover op:
https://www.lefier.nl/faq/a7a8ee4b-77d2-4b71-bdc1-cc03eb8f6467

Aanvragen van bijstand: 
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijstand/vraag-en-antwoord/waar-kan-ik-mijn-bijstand-regelen

Aanvragen van een uitkering:
https://www.uwv.nl/particulieren/overige-onderwerpen/uitkering-aanvragen/index.aspx?wt_ga1=24823198022_268002729588&wt_kw1=b_24823198022_%2Buitkering%20%2Baanvraag%20%2Buwv

Aanpassen van toeslagen:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/wijzigingen_doorgeven/

Stichting Knip

Wanneer u vragen heeft van financiële aard kunt u ook contact opnemen met Stichting Knip.

 Wat kan stichting Knip bieden?

  • Een luisterend oor; het is immers heel belangrijk om gehoord te worden bij geldzorgen
  • Praktische tips 
  • Adviezen om ook op langere termijn door te kunnen 
Hoe gaat dat in de praktijk?

U kunt rechtstreeks contact opnemen met Stichting Knip. Zij ontvangen graag per mail (info@stichtingknip.nl) uw naam en telefoonnummer waarop u bereikbaar bent. Stichting Knip neemt dan binnen 24 uur na jullie melding contact op met u.

Wat kost het?

Deze dienstverlening kost helemaal niets! De stichting beidt biedt het graag als service aan omdat ze van mening zijn dat we juist nu met elkaar de schouders eronder moeten zetten.

Algemene adviezen

  • Was uw handen regelmatig.
  • Hoest en nies in de binnenkant van de elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes.
  • Geen handen schudden.
  • Houd 1,5 meter afstand.

We brengen deze hygiënemaatregelen dagelijks extra onder de aandacht bij onze medewerkers.