Maatregelen coronavirus

Algemene adviezen

  • Draag in publieke ruimten een mondkapje.
  • Was uw handen regelmatig.
  • Hoest en nies in de binnenkant van de elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes.
  • Schud geen handen.
  • Houd 1,5 meter afstand.
  • Zorg voor voldoende ventilatie binnen.

Contact met Lefier

Op onze website vindt u veel informatie en kunt u veel zaken zelf regelen. Uiteraard kunt u Lefier per e-mail of telefoon bereiken. Klik hier voor alle contactmogelijkheden. Vanaf maandag 21 februari 2022 zijn onze klantpunten op alle vestigingen weer geopend.

Reparatieverzoeken

Klik hier om een reparatieverzoek in te dienen.

Onze medewerkers dragen een mondkapje als ze bij u langs komen. In deze flyer leest u hoe we reparaties samen veilig maken. 
Afspraak op kantoor en sleuteluitgifte

  • We gaan er vanuit dat u geen griepverschijnselen heeft wanneer u een afspraak inplant. Ontwikkelt u deze in de tussentijd wel? Neem dan contact met ons op via 088 – 20 33 000 om de afspraak te verzetten.
  • Heeft u een afspraak voor een bezichtiging? Dan kunt u de sleutels op de genoemde locatie afhalen. De sleutels liggen voor u klaar in de speciale sleutelkluis. 
  • Heeft u de woning bezichtigd? Dan kunt u de sleutels dezelfde dag vóór 16.00 uur bij ons kantoor in de brievenbus doen. Heeft u na de bezichtiging vragen over de woning? Neem dan telefonisch contact met ons op.

Heeft u betalingsproblemen door het Coronavirus?

De gevolgen van het Coronavirus raken iedereen. Sommige mensen kunnen inkomsten mislopen, waardoor zij de huur niet meer kunnen betalen. Ontstaan bij u betalingsproblemen door de coronacrisis? Dan gaan we graag met u in gesprek om samen te zoeken naar een passende oplossing. Ook zijn er verschillende regelingen waarvan u mogelijk gebruik kunt maken.

U kunt een betalingsregeling aanvragen via uw Mijn Lefier account. Heeft u geen Mijn Lefier account? Neem dan contact met ons op. Wij zoeken dan samen met u naar een oplossing.

Regelingen

U kunt via onze website (Mijn Lefier account) een betalingsregeling treffen. Klik hier voor meer informatie.

Aanvragen bijstand

Aanvragen uitkering

Aanpassen toeslagen

De VoorzieningenWijzer

Huurders van Lefier in de gemeenten Groningen, Stadskanaal en Borger-Odoorn die door de corona crisis minder inkomsten hebben en zich bij Lefier melden voor een betalingsregeling, kunnen gratis gebruik maken van De VoorzieningenWijzer. Met de Voorzieningenwijzer helpen Lefier en andere woningcorporaties, gemeenten en welzijnsorganisaties mensen om geld te besparen op de maandelijkse lasten. Bijvoorbeeld door mensen te helpen met het aanvragen van allerlei subsidies, toeslagen of gemeentelijke regelingen. Of door ze te helpen over te stappen naar een goedkopere zorgverzekering of energieleverancier.

Klik hier voor meer informatie over de VoorzieningenWijzer.

Stichting Knip

Met vragen over uw geldzaken, kunt u ook contact opnemen met Stichting Knip. Stichting Knip kan u helpen door het bieden van:

  • Een luisterend oor; want het is belangrijk om gehoord te worden bij geldzorgen,
  • Praktische tips, 
  • Adviezen om ook op langere termijn door te kunnen. 

U kunt hiervoor rechtstreeks contact opnemen met Stichting Knip. Zij ontvangen graag per mail (info@stichtingknip.nl) uw naam en het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent. Deze dienstverlening kost u niets. 

Overlast

Tijdens de Corona crisis moet u meer thuis blijven. Net als uw buren. Dat kan ervoor zorgen dat u juist in deze tijd meer last of overlast ervaart van uw buren. Bureau WoonTalent heeft een informatieve website waar zij tips en advies geven om met deze situatie om te gaan. Klik hier voor de website 'Overlast van buren'.