Sleutels

Informatie over extra sleutels, verloren sleutels, nabestelde sleutels, extra sloten, enzovoort, kunt u hier vinden.  

Veel gevraagd over Sleutels

Ik ben mijn pasje of druppel kwijt (werkt niet meer). Hoe kan ik een nieuw pasje of een nieuwe druppel krijgen?

Algemeen

Neemt u hiervoor contact met ons op via telefoonnummer 088 – 20 33 000.

Voor een nieuwe druppel of een nieuw pasje betaalt u € 35,-.
(Als een toegangsdruppel niet meer werkt, dan kunt u proberen de druppel 10 tot 20 seconden voor de hoofdlezer bij de hoofdingang of centrale hal te houden. De druppel reset zich dan en werkt dan in de meeste gevallen weer.

Woont u in Midden-Groningen en bent u uw groene of blauwe "stiftje" kwijt of werkt het stiftje niet? Dan kunt u dit aanvragen via ons contactformulier. Dit kost € 35,-. (Bij een aantoonbaar defect van een groen stiftje, wordt er geen €35,- in rekening gebracht.) U dient het kapotte stiftje mee te nemen als u het nieuwe stiftje komt ophalen.

Voor een nieuwe druppel voor een fietsenberging in Groningen (Van Royenlaan, Hora Siccamasingel en Van Iddekingeweg) kunt u  een aanvraag indienen.

Let op: is de druppel of het pasje (voor het op afstand openen van een deur) aan u geleverd door de WMO? Dan kunt u bij hen een nieuwe aanvragen.

Doet de tag/het stiftje het wel, maar wilt u toegang tot een andere ruimte (bijvoorbeeld ruimte voor een scootmobiel)? Wij sturen uw verzoek door naar de wijkbeheerder.

Ik heb sleutels/pasjes nabesteld, zijn deze al binnen?

Algemeen

U krijgt telefonisch, per mail of schriftelijk bericht als de sleutels binnen zijn. Het kan 6-8 weken duren voordat de sleutels binnen zijn.

Mag ik een sleutelkluis plaatsen of laten plaatsen?

Algemeen

Ja, dat mag. U kunt dit aanvragen via het formulier 'Aanvraag Zelf klussen' in uw klantportaal Mijn Lefier. 

We vragen u om de kluis zo te plaatsen dat u de buitenkant van het complex zo min mogelijk beschadigt. In verband met inbraak / diefstal, raden we u aan om voor een goede kwaliteit sleutelkluis te kiezen.

Ik heb mijn sleutels verloren. Zijn ze misschien bij Lefier afgegeven?

Algemeen

Neemt u hiervoor contact met ons op via telefoonnummer 088 – 20 33 000.

Ik heb verkeerde of te weinig sleutels ontvangen voor bezichtiging/bij het tekenen van het contract.

Algemeen

Neemt u hiervoor telefonisch contact met ons op via 088 – 20 33 000.

Ik wil een extra sleutel/pas/druppel bestellen. Hoe gaat dat in zijn werk?

Algemeen

Gaat het om een gecertificeerde sleutel, een druppel of een pasje waarmee u toegang heeft tot uw woning?

Een gecertificeerde sleutel kunt u bestellen via Mijn Lefier met een foto van de sleutel waarop de code duidelijk leesbaar is. Wilt u een extra druppel bestellen vermeld dan ook de kleur van de druppel in de aanvraag. De kosten voor een extra sleutel/pas/druppel zijn € 35,-. Houd rekening met een levertijd voor een extra sleutel/pas/druppel die kan oplopen tot 8 weken. Zodra de sleutel/pas/druppel bij ons binnen is én de factuur is voldaan, krijgt u bericht van ons dat u de door u bestelde sleutel/pas/druppel kunt ophalen.

Als het een niet-gecertificeerde sleutel is, kunt u een sleutel laten bijmaken bij een sleutelmaker. U betaalt dit zelf.

Gaat het om een extra pas voor een parkeerplaats? Hier wordt maar één pasje voor uitgegeven door Lefier. Wij geven geen extra passen uit op aanvraag.

Een sleutel/pas/druppel kan alleen besteld worden door de huurder van de woning of parkeerplaats. Huurt u van een stichting of van bijvoorbeeld Stichting Studenten Huisvesting (SSH), dan kunt u zich tot uw eigen verhuurder wenden met deze vraag.