Woningverbetering

Lefier verbetert een groot deel van haar woningen. Meestal pakken we daarbij een heel complex tegelijk aan. Vaak gaat het om energiebesparende maatregelen. Bijvoorbeeld isolatie en dubbel glas. Soms worden ook de keuken en badkamer opgeknapt. Als wij uw woning gaan verbeteren, krijgt u daarover op tijd bericht van Lefier.

Voor deze verbeteringen kan Lefier een huurverhoging vragen. U bent niet verplicht om mee te doen met de verbeteringen als Lefier hiervoor een huurverhoging vraagt.

Gaat Lefier uw woning verbeteren? Lefier en huurdersorganisaties hebben afspraken gemaakt over de rechten die u dan heeft. Bijvoorbeeld of u tijdelijk andere woonruimte krijgt en welke vergoeding u krijgt. Op de pagina Vergoeding en huisvesting leest u er meer over. 

Veel gevraagd over Woningverbetering

Ik heb een brief van Lefier gekregen over een huisbezoek. Wat kan ik van dit bezoek verwachten?

Algemeen

Wij komen bij u op huisbezoek als er ingrijpende werkzaamheden – bijvoorbeeld een renovatie – voor uw woning gepland staan. Tijdens het bezoek bespreken we onze plannen met u en kunnen we mogelijke vragen direct beantwoorden.

Ik heb een klacht over de werkzaamheden bij woningverbetering. Bij wie kan ik terecht?

Algemeen

Als u niet tevreden bent over het verloop van de werkzaamheden, kunt u terecht bij de medewerker van Lefier die het project begeleidt. Neemt u hiervoor contact met ons op via telefoonnummer 088 – 20 33 000.

Ik wil graag meer informatie over het onderhoudsproject dat in mijn woning wordt uitgevoerd.

Algemeen

Neemt u hiervoor contact met ons op via telefoonnummer 088 – 20 33 000.

Tijdens de werkzaamheden voor de woningverbetering is schade ontstaan. Wat moet ik doen?

Algemeen

Als er tijdens de werkzaamheden schade ontstaat aan uw spullen, meld dit dan zo snel mogelijk bij de projectopzichter van Lefier. Daarnaast moet u binnen 24 uur het bedrijf dat de schade veroorzaakte schriftelijk op de hoogte brengen van de schade. U stuurt een kopie van deze brief naar Lefier en meldt de schade ook bij uw inboedelverzekering. De verzekeringsmaatschappijen gaan vervolgens met elkaar in overleg om tot een oplossing te komen.

Is bekend of Lefier binnenkort mijn woning gaat verbeteren of slopen?

Algemeen

Als uw woning wordt verbeterd of gesloopt, krijgt u daarover schriftelijk bericht. U hoort ruim van te voren wanneer de werkzaamheden in of aan uw woning worden uitgevoerd. Als u nog geen bericht heeft ontvangen, kunnen wij ook niet aangeven of uw woning (binnenkort) aan de beurt is.

Lefier verbetert de kwaliteit van een groot deel van haar woningen. Meestal pakken we daarbij een heel complex tegelijk aan. Vaak gaat het om energiebesparende maatregelen. Bijvoorbeeld isolatie en dubbel glas. Soms worden ook de keuken en badkamer opgeknapt. Ook is het soms mogelijk om individueel een woningverbetering aan te vragen. Als u meer wilt weten, neem dan contact met ons op via 088 – 20 33 000.

Ik heb een vraag over de Eleena-app van Ecorus

Algemeen

U ontvangt van Ecorus een brief of e-mail met de inloggegevens voor de Eleena-app. Inloggen kan ook via de website www.eleena.eu.

Heeft u deze brief of e-mail niet bij de hand?  
Heeft u de brief of e-mail niet bij de hand? Inloggen kan ook met uw postcode en het serienummer van het ‘Eleena-kastje’ in de meterkast (16 tekens).

Let op: de e-mail kan in uw spambox komen. Heeft u een nieuw e-mailadres? Geef dit door aan Lefier en Ecorus. Het wachtwoord is hoofdletter-gevoelig.

Als u de mail niet heeft ontvangen of inloggen niet lukt, neem dan contact op met Ecorus via 085-1303623 (bereikbaar van 9:00 tot 12:00 uur en van 13:00 tot 17:00 uur).